Prosze o rozwiazanie ntych zadan.
1.w jakim czasie spadnie cialo z wyokosci 50m.
2. Cialo porusza sie z przyspieszeniem 6m/s kwadrat, pod dzialaniem sily o wartosci 30N. Ile wynsi masa ciala.
3. Oblicz predkosc samochodu o masie 1200kg poruszajacego sie ruchem jednostajnym prostoliniowym jezeli jego ped wynosi 30000kg*m / s . wynik podaj w km/h
4. jaka predkosc odrzutu uzyska działo o maise 10ton po wystrzeleniu pocisku o masie 30 kg z predkoscia 3000km/h
5. cialo porusza sie po okregu o promieniu 20cm z predkoscia 0,4 m/s . oblicz okres ruchu oraz czestotliwosc.

2

Odpowiedzi

2010-01-16T22:10:43+01:00
1)
s=(at²)/2
a=g≈10[m/s²]
s=50[m]

50=(10t²)/2
50=5t²
10=t²
√10[s]=t
t≈3.16[s]

2)
F=ma
F/a=m
a=6[m/s²]
F=30[N]
30/6=m
5[kg]=m

3)
p=vm
v=p/m
p=30000[kg*m / s ]
m=1200[kg]
v=30000/1200=25[m/s]
25[m/s]*(3600/1000)=90[km/h]

5)
v=2πrf
r=20[cm]=0.2[m]
v=0.4[m/s]
v/(2πr)=f
0,4/(2π*0.2)=f
π=f czestotliwosc

f=1/T
π=1/T
T=1/π okres
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T22:15:52+01:00
1. h=gt^2/2 przekształcamy na wzór na czas dla spadku swobodnego t=(pierwiastek)2h/g =3,16 s

2. F=30N ; F=ma ; m=F/a m=5kg

3. p=mV ;V=p/m V=25m/s=90km/h

4. m(działa)V(dział)=m(pocisku)V(pocisku)

V=30kg*833,3m/s /10'000kg

V=2,5m/s

5. T=2(pi)r/V
T= 3,14s ->okres

T=1/f
f=0,32/s ->czestotliwość