Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T22:28:49+01:00
A - cyfra dziesiątek
a-5 - cyfra jedności

10a+a-5=11a-5 - ta liczba

10(a-5)+a=10a-50+a=11a-50 - ta liczba po przestawieniu cyfr

11a-50=3/8(11a-5)
11a-50=33/8a-15/8
88/8a-33/8a=-1⅞+50
55/8a=48⅛
a=385/8*8/55
a=385/55
a=7

Ta liczba to 72.
2010-01-16T22:32:07+01:00
Cyfra dziesiątek x+5
cyfra jedności x
liczba pierwotna 10(x+5)+x = 10x +50+x= 11x+5
po przestawieniu cyfr
cyfra dziesiątek x
cyfra jedności x+5
liczba po przestawieniu cyfr 10x+x+5=11x+5
liczba po przestawieniu cyfr=3/8 liczby pierwotnej
11x+5=3/8(11x+50) (obie strony mnożymy przez 8)
88x+40=3(11x+50)
88x+40=33x+150
88x-33x=150-40
55x=110
x=2 (cyfra jedności liczby pierwotnej)
Odp. Liczba pierwotna 72
1 4 1