Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-16T22:33:23+01:00
Najpierw liczymy pole tego trójkąta:
P= a*h/2=2*2/2=2[j²]
teraz liczymy pole tego całego wycinka(chodzi mi o to pole zamalowane z tym polem trójkąta):
Pw=90/360 * πr²=1/4 * π4=π
i teraz odejmujemy pole tego wycinka od pola prostokąta i wyjdzie nam te pole zamalowane:
Pz - pole zamalowane
Pz=π-2
4 3 4
2010-01-16T22:41:58+01:00
Znaczenia symboli wrazie czego :
Pf-pole figury
Wo-wycinek koła
Pt-pole trujkątu

Zadanie:

Pf=Wo-Pt

Wo=α/360⁰ * πr²
Wo=90⁰/360⁰ * π * 2²
Wo=1⁰/4⁰π * 4
Wo=4/4π
Wo=π [" bo 4/4 to 1 a jedynki przy π niepiszemy."]

Pt=2*2/2
Pt=4/2
Pt=2/1
Pt=2

Pf=Wo-Pt
Pf=π -2
2 3 2