Odpowiedzi

2010-01-16T23:27:34+01:00
1 mol to jest 1 atom lub jedna cząsteczka związku chemicznego.
1 mol Cu --------64 g /mol(z tablicy Mendejewa)
x--------------------8g




X=8g:64 g/mol
X=1/8 mola
X=0,125mola
odp:8 g miedzi to 0,125mola.
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T23:30:17+01:00
Mol określa współcześnie liczbę atomów, cząsteczek, jonów równą liczbie atomów zawartych w dokładnie 0,012 kg czystego izotopu węgla 12C i wynosi 6,02*1023
1 mol = 6,02*1023 (atomów, cząsteczek, jonów)



8g:64 g // :1 mol l = 1/8 mola = 0,125 moli

4 2 4