Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T23:32:42+01:00
Fakt, że przy układaniu konstytucji działano w tym celu, by uniemożliwić taką władzę Piłsudskiemu, jaką miał jako naczelnik państwa nie przekreśla faktu, że była to konstytucja demokratyczna, jedna z lepszych obowiązujących w tym czasie w Europie, choćby pod takimi względem jak udział obywateli w wyborach; prawo do reprezentacji w sejmie uzyskały w sposób szeroki mniejszości narodowe. Nie była to konstytucja pozbawiona błędów, ale późniejsze wzmocnienie władzy wykonawczej wcale nie uzdrowiło politycznej sytuacji - rządy również upadały, a sejmowe obrady były blokowane. Prawo stanowiono dekretami prezydenckimi. Trudno zatem mówić o demokracji
2 3 2
2010-01-17T00:12:21+01:00
Konstytucja marcowa była totalną porażką. Była bardzo demokratyczna. Stało się tak dlatego, że podczas jej uchwalania w Sejmie przeważała prawica. Prawdopodobnym wydawało się, że prezydentem może został Józef Piłsudski, a oczywista, że nie byłoby im to na rękę, dlatego ograniczyli jak się tylko da uprawnienia prezydenta.
1 1 1