Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T23:32:55+01:00
X - ilość pączków smażonych po południu
x + 130 - ilość paczków smażonych przed południem

x + x + 130 = 930
2x = 930 - 130
2x = 800
x = 800 : 2
x = 400 po południu

x + 130 = 400 + 130 = 530 - przed południem


Przed południem usmazono 530 paczków, a po południu usmażono 400 paczków
1 5 1
2010-01-16T23:36:17+01:00
X liczba paczków po południu

x+130 liczba paczkow przed południem

x+x+130=930
2x=800
x=400

przed południem usmażono 530 a po południu 400
1 2 1
2010-01-17T00:13:01+01:00
W ciastkarni w ciągu dnia usmażono 930 pączków. Przed południem usmażono o 130 pączków więcej niż po południu. Ile pączków usmażono przed południem, a ile po południu?

x - przed południem
y - po południu

x+y = 930
x=y+130

y+130+y=930
2y=930-130
2y=800
y=400

x=400+130
x=530
1 1 1