Odpowiedzi

2010-01-17T09:50:56+01:00
Mw-masa wody
ms-masa substancji
mr-masa roztworu
mr=ms+mw
Cp-stez procentowe

I roztwór:
mr=300g
Cp=20%
Cp = (ms∧100% ) : mr
Po przekształceniu:
ms = (Cp∧mr ) : 100%
ms = (20%∧300g) : 100% = 60 g
ms = 60 g
mw = 240 g
mr = ms + mw = 300 g

II roztwór:
Cp=37%
ms=60g
mr= ?
Zmieniamy mr bo mamy sie dowiedziec ile wody musi odparowac, czyli ms zostaje takie samo.
Po przeksztalceniu wzoru:
mr= (ms∧100%) : Cp
mr= (60g ∧100%) : 37% = okolo 162 g
czyli:
ms=60g
mr=162
mr = ms + mw
162g = 60g + 102g
mw=102
Woda teraz jest 102 g
a byla 240g
czyli musi odparowac 240-102=138

Odp: Musi odparowac okolo 138 g WODY.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T09:53:08+01:00
Ms=? ms=Cp:100% x mr
mr=300g ms=20%:100% x 300g=60g
Cp=20%

ms=60g
mr=
Cp=37% mr= ms x 100% :Cp
mr=60gx 100% :37%= ok . 162

mw=mr-ms=102
300g-60g=240g
240g-102g=138g

Odp.Należy odparować 138g wody.
2 5 2