1. Energia kinetyczna ciała o masie 5kg wynosi 10J. Prędkość z jaką się ono porusza jest równa:

Wzór na energie kinetyczna - Ek = 0.5mv(do kwadratu)
Trzeba wzór przemienić.

2. Jak zmieni się energia kinetyczna ciala, jezeli predkosc ciala wzrosnie dwukrotnie?
odp. wzrosnie czterokrotnie, ale potrzebuje uzasadnienie.

3. Jezeli mala metalowa kulka spada pionowo to:
odp. jej energia kinetyczna wzrasta a potencjalna maleje, ale potrzebuje uzasadnienia.

Za pomoc daje najlepsze.

2

Odpowiedzi

2010-01-17T10:06:12+01:00
1.
Dane
m=5kg
Ek=10J
--------------
v=? Ek= m x v² : 2
v=√2Ek:m
v=√20J:5kg=√4=2m/s
odp.ciało porusza się z prędkością 2 m/s.
3.im większa wysokość tym większe energia potencjalna,ciało spadające z duże wysokości osiąga coraz większą prędkość czyli większą energię kinetyczną.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T10:10:21+01:00
1.
Ek = m×V²/2
2Ek = m×V²
V² = 2Ek/m
V = √2Ek/m (wszystko po prawej stronie jest pod pierwiastkiem)
V = √2×10J / 5 kg = √4[m²/s²] = 2 m/s
2.
Jeżeli prędkość ciała wzrośnie dwukrotnie to energia kinetyczna wzrośnie czterokrotnie. Aby to zrozumieć wystarczy popatrzyć na wzór:
Ek = m×V²/2 ze wzoru widać że prędkość jest do kwadratu a 2² = 4
Więc przy niezmienionej masie energia kinetyczna wzrośnie czterokrotnie
3.
jej energia kinetyczna wzrasta a potencjalna maleje.
Znowu wystarczy popatrzyć na wzory:
Ek = m×V²/2 i Ep = mgh
Zwróć uwagę, że energia potencjalna rośnie kiedy rośnie wysokość. W tym przypadku kulka spada więc wysokość maleje czyli energia potencjalna będzie maleć. Natomiast jeżeli chodzi o energie kinetyczną to ze wzoru widać że im większa szybkość to większa energia kinetyczna. Kulka spada ruchem jednostajnie przyspieszonym więc prędkość rośnie a więc i energia kinetyczna rośnie.
1 5 1