1. Wypisz najdłuższe rzeki świata (przynajmniej 10) i podaj na terenie jakiego państwa znajdują się ich żródła

I coś z polaka.

2. Wypisz z poweiści Sienkiewicza " Krzyżacy" 5 postaci fikcyjnych i 5 postaci historycznych.

3. Napiszę, w jaki sposób Krzyżacy znaleźli sie w Polsce

2

Odpowiedzi

2010-01-17T10:09:41+01:00
2.
5 postaci fikcyjnych- Jagienka, Zbyszko, Maćko, Danuśka i Jurand
5 postaci historycznych- Ulryk von Jungingen mistrz krzyżacki, Zawisza Czarny, król Władysław Jagiełło, królowa Jadwiga i księżna Anna Danuta.

3.
Krzyżacy znaleźli się w Polsce w 1226 roku za zaproszeniem księcia Mazowieckiego Kondrada.
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T10:15:44+01:00
Najdłuższe rzeki świata:
1.Amazonka - Peru, Kolumbia,Brazylia
2.Nil - Burundi,Rwanda,Tanzania , Uganda, Sudan, Egipt
3.Jangcy - Chiny
4.Missisipi-Missouri - Stany Zjednoczone
5.Huang He - Chiny
6.Ob-Irtysz- Chiny, Kazachstan, Rosja
7.Mekong - Chiny, Birma,Tajlandia ,Laos, Kambodża,Wietnam
8.Amur- Mongolia, Chiny, Rosja
9.Lena- Rosja
10.Parana- Brazylia, Paragwaj,Argentyna
11.Mackenzie -Kanada
12.Niger- Gwinea,Mali, Niger,Benin, Nigeria
13.Jenisej- Mongolia,Rosja
14.Wołga -Rosja,Kazachstan
15.Murray+ Darling -Australia


Postacie fikcyjne:
-Jagienka,
-Zbyszko,
-Maćko,
-Danusia
-Jurand

Postacie historyczne:
-Ulryk von Jungingen,
-Zawisza Czarny,
-król Władysław Jagiełło,
-królowa Jadwiga
-księżna Anna Danuta


Krzyżacy znaleźli się w Polsce za zaproszeniem księcia Konrada Mazowieckiego w 1226 roku.

4 4 4