Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T10:41:39+01:00
10+11=21
3150:21=150
11*150=1650
10*150=1500
1650-1500=150
Odp.Tata zarabia o 150zł więcej od mamy.
2 4 2
2010-01-17T10:41:49+01:00
I sposób

pensja mamy : pensja taty = 10 : 11
razem zarabiają 3150 zł

10 + 11 = 21 (części)

21 (części) -> 3150 zł
1 (część) -> 150 zł

10 × 150 zł = 1500 zł -> pensja mamy
11 × 150 zł = 1650 zł -> pensja taty

1650 zł - 1500 zł = 150 zł

Odp.: Tata zarabia o 150 zł więcej.

II sposób (za pomocą układów równań)

pensja mamy -> x
pensja taty -> y
pensja mamy : pensja taty = 10 : 11
razem zarabiają 3150 zł

{x/y = 10/11
x + y = 3150 || - y

{11x = 10 y
x = 3150 - y

{11 (3150 - y) = 10y
x = 3150 - y

{ 34650 - 11y = 10y || + 11y
x = 3150 - y

{21 y = 34650 || : 21
x = 3150 - y

{y = 1650
x = 3150 - 1650

{y = 1650
x = 1500

1650 - 1500 = 150 (zł)

Odp.: Tata zarabia o 150 zł więcej niż mama.
2 5 2