Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T10:35:40+01:00
Kalliope – poezja epicka oraz filozofia i retoryka, przedstawiano ją z tabliczką i rylcem
Klio – historia, przedstawiano ją ze zwojem papirusu
Erato – poezja miłosna, przedstawiano ją z kitarą
Euterpe – poezja liryczna, gra na flecie, przedstawiano ją z aulosem
Melpomene – tragedia i śpiew, przedstawiano ją z maską tragiczną
Polihymnia – poezja chóralna, pantomima przedstawiano ją zawsze głęboko zamyśloną, bez atrybutu
Talia – komedia, przedstawiano ją z maską komiczną
Terpsychora – taniec, przedstawiano ją z lirą i plektronem
Urania – astronomia i geometria, przedstawiano ją z cyrklem i kulą ziemską
15 5 15
2010-01-17T10:37:11+01:00
Kaliope, Klio, Erato, Euterpe, Melpomene, Polihymnia, Talia, Terpsychora, Urania - to tylko, jeśli dobrze pamiętam :)
4 3 4
2010-01-17T10:39:21+01:00
to są boginie
Hera- małżomka Dzeusa,królowa nieba
Atena- bogini mądrości i sztuki wojownika
Afrodyta- bogini miłości i piękna
Eris- bogini niezgody
Mojry- trzy boginie przeznaczenia
Nike-bogini zwycięstwa
Nemezis- bogini losu ludzkiego
Temida- bogini sprawiedliwości i porządku

to są muzy:
Kalliope
Klio
Erato
Euterpe
Melpomene
Polihymnia
Talia
Terpsychora
Urania
3 3 3