Zad 1. uczestnik biegu na dystansie 1 km przebiegł w pierwszej minucie 1/4 km , a w drugiej minucie 1/5 km . jaka część trasy pozotała mu do przebiegnięcia ?
zad 2 .w jednej zgrzewce jest 12 napojów o pojemnośći 1, 5 litra . Ilu uczestników festynu będzie można poczęstować kubkiem napoju o zawartości 0 ,25 litra ?
zad 3. W klasie piątej jet 28 osób , w tym 12 chłopców . Jaką część klasy stanowią dziewczynki ? ;DD

To wszystko z góry fenkju ! ;*

3

Odpowiedzi

2010-01-17T10:56:28+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T10:57:16+01:00
Zad. 1 ;D
1/4 =1/5 =5/20=4/20=9/20
20/20-9/20=11/20
Odp. Do przebiegnięvia pozostało mu 11/20km do przebiegnięcia.

Zad.2 ;P
1,5 l = 1 całość i 1/2 = 2/2 +1/2= 3/2
12/1 x 3/2 =24/1 = 24
w 1,5 l mieści się 6 0.25 l.
24/1 x ( 6 x 0,25 ) =24/1 x 3/2= 36/1=26
Odp, Napojów wystarczy, alby poczęstować 36 uczestników festynu.

Zad.3 xD
28/1 - 12/1 = 16/1
Odp. Dziewczynki satnowią 16/1 klas piątej.

Myślę, że jest dobrze ;)
Czekam na punktyy ;P
Pozdrawiam Słońce ;*
2010-01-17T10:57:43+01:00
Zad.1
¼+⅕=5/20+4/20=9/20=45/100
45/100=0,45
1-0,45=0,55 km.
Odp. Uczestnikowi zostało do przebiegnięcia 0,55 km.

Zad.2
12 napojów*1,5 l=18 l
18 l÷0,25 l (pojemność 1. kubka) = 72 kubki
Odp. Będzie można poczęstować 72 uczestników festynu.

Zad.3
28 uczniów - 12 chłopców= 16 dzewcząt
16/28=4/7 lub 57%
Odp. Dziewczęta stanowią 4/7 całej klasy (57%).