Odpowiedzi

2010-01-17T11:12:30+01:00
A) c=5dm b=2dm a=4dm
a2 +b2=c2
16+ 4=25
20<25 zatem trójkąt ten nie jest prostokątny

b)
c=2,6 dm a=2,4dm b=1dm

c2=a2+ b2
(2,6)2=(2,4)2+ (1)2
6.76=5.76+1
6.76=6.76 zatem trójkąt ten jest prostokątny

2. 3√2²+√5²=√13²
3*2+5=13
11<13
ten trójkąt nie jest prostokątny :/ chyba,że źle zapisałaś to równanie...

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T11:13:25+01:00
Zad.1
a)
0,5m=50 cm
2 dm=20 cm
40 cm=40 cm

a²+b²=c²
20²+40²=50²
400+1600=2500
2000≠2500

Odp.: Trójkąt o długościach boków 0,5m, 2dm i 40 cm nie jest prostokątny.

b)
26cm=26 cm
2,4 dm= 24 cm
0,1 m =10 cm

a²+b²=c²
10²+24²=26²
100+576=676
676=676

Odp.: Trójkąt o długościach boków 26cm, 2,4 dm i 0,1m jest prostokątny.

Zad.2
3√2²+√5²=√13²
3*2+5=13
6+5=13
11≠13
Odp. Trójkat nie jest prostokątny.

(trójkąt nie może być prostokątny, nie ma szans ;))
4 4 4
2010-01-17T11:15:31+01:00
1.
a)
c=0,5m=50cm
b=2dm=20cm
a=40cm

a²+b²=c²
(40cm)²+(20cm)²=(50cm)²
1600cm²+400cm²=2500cm²
2000cm²=2500cm²
trójkąt nie jest prostokątny

b)
c)26cm=26 cm
b)2,4 dm= 24 cm
a)0,1 m =10 cm

a²+b²=c²
10²+24²=26²
100+576=676
676=676
Trójkąt jest prostokątny


2.
3√2²+√5²=√13²
3√4+√25=√169
3*2+5=13
11=13

trójkąt nie jest prostokątny.