Odpowiedzi

2010-01-17T11:31:21+01:00
Gatunki owadów (Insecta), które tworzą mniej lub bardziej zaawansowane struktury społeczne.
2010-01-17T11:34:27+01:00
Nie wiem czy w pełni rozwiąże to zadanie ale masz tu trochę ;) :

Klasyfikacja

W zależności od poziomu wykształconych struktur społecznych wyróżniane są:

* owady podspołeczne (subsocial)
* owady gromadne (communal)
* owady niemal społeczne (quasisocial)
* owady półspołeczne (semisocial)
* owady właściwie społeczne (eusocial)

To tyle,może na wikipedi poszukaj albo gdzieś indziej,a nawet może masz w podręczniku do biologii ;)) hehe. Albo się spytaj brata,siostry,mamy albo taty może wiedzą coś więcej ;)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T12:07:28+01:00
Rój pszczeli składa się z: królowej-matki, robotnic oraz trutni.
Królowa ma za zadanie składanie jaj.
Trutnie pojawiają się w ulu tylko na wiosnę. Do czasu lotu godowego pozostają zupełnie bezczynne,nie pełnią żadnych funkcji społecznych. Ich jedyną funkcją jest dostarczenie królowej nasienia. Odbywa się to w czasie lotu godowego. Matka kopuluje w powietrzu z10-30 trutniami.Bezpośrednio po akcie umierają.
Robotnice, podobnie jak królowa, są stałymi mieszkańcami ula. Zwykle jest ich ok. 50 tysięcy. Robotnice przez całe życie są posłuszne sygnałom chemicznym (feromonom), które wydziela królowa. Do podstawowych funkcji robotnic należy:
 czyszczenie komórek, do których królowa składa jaja
 pielęgnowanie larw
 wypacanie wosku i budowa plastrów
 odbieranie nektaru od robotnic-zbieraczek
 stróżowanie u wejścia oraz wentylowanie ula
 zbieranie pokarmu (nektaru, pyłku) i wody.

1 5 1