Odpowiedzi

2010-01-17T11:49:57+01:00
Ab=B-A
[-5,-2]=[B-(-2),B-3]
B=-7,1

dług.wektoraAB=(-5)²+(-2)²=25+4=29
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T11:55:34+01:00
Masz podany punkt A(-2; 3) i współrzedne wektora AB [-5, -2], teraz problem jest w znalezieniu punkty B:
wiemy ze wzór na współrzedne wektora wyglada tak: AB [xb-xa; yb-ya], jednak my nie szykamy wektora tylko wspórzednych punktu B wiec wzór nalezy sobie przekształcic, mianowicie:

A(xa, xb)
B(xb, yb)
AB [x , y]

szukamy xb i yb, czyli jeśli :

x = xb - xa, to:

xb = x + xa
xb = -5 + (-2)
xb = -5 - 2
xb = -7

y = yb - ya, to:
yb = y + ya
yb = -2 + 3
yb = 1

wnioski: B(-7; 1)
pozdrawiam:)