Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T11:56:00+01:00
X- cyfra dziesiatek
y-cyfra jednosci

10x+y - szukana liczba
x+y=13
10y+x - liczba po przestawienie cyfr
10y+x=10x+y-27

x+y=13
10y+x=10x+y-27

x+y=13
9y-9x=-27 /:9

x+y=13
y-x=-3

x+y=13
-x+y=-3

2y=10
y=5

x+y=13
x+5=13
x=8

odp. Szukana liczba to 58.
  • Użytkownik Zadane
2010-01-17T11:57:55+01:00
X+y=13
10x+y=10y+x+27

Miałam kiedyś to samo na zadanie ;)
2010-01-17T11:58:10+01:00
10x+y - liczba dwucyfrowa
1)x+y = 13
2)10y+x+27 = 10x+y
1)x = 13-y
2)9y-9x = -27 /:(-9)
1)x = 13-y
2)x-y =3
--------------------
13-y-y = 3
-2y = -10 /:(-2)
y = 5
x = 13-5
x = 8
10*8+5 = 85
10*5+8 = 58
85 -58 =27
Odp szukaną liczbą jest 85.