PANI BASIA MA WIĘCEJ CÓREK NIZ SYNÓW.ZAPYTANA, ILU MA SYNÓW A ILE CÓREK ODPOWEDZIAŁA:
-GDYBYM MIAŁĄ 2 RAZY WIĘCEJ SYNÓW NIŻ MAM, TO MIAŁABYM OŚMIORO DZIECI.

JEDEN Z SYNÓW PANI BASI DODAŁ:
-GDYBYŚ MAMUSIU MIAŁA 2 RAZY MNIEJ CÓREK, TO MIAŁABYŚ TYLKO CZWORO DZIECI.

ILE CÓREK, A ILU SYNÓW MOŻE MIEĆ PANI BASIA.

2

Odpowiedzi

2010-01-17T12:15:05+01:00
Pani Basia miała 2 córki i 3 synów.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T12:46:28+01:00
X - ilość synów p BAsi
y - ilośc córek p BAsi

2x + y =8
o,5 y +x = 4 / razy( -2)

2x + y =8
-y - 2x = -8

2x +y - y - 2x = 8-8

0=0

2x + y = 8
teraz podstawiasz liczby
np: x =1
y= 6
lub
x=2
y=4
odp ; pani basia może miec 1 syna i 6 córek lub 2 synów i 4 córki
1 1 1