Hurtownia odzieży zakupiła 12 jednakowych zimowych płaszczy i 15 jednakowych kurtek za łączną kwotę 13500zł. Płaszcz był o 180zł droższy niż kurtka. Oblicz cenę zakupu przez hurtownię płaszcza oraz cenę zakupu kurtki. Zapisz wszystkie obliczenia

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T12:26:17+01:00
X - cena 1 kurtki
y = x + 180 - cena 1 płaszcza

15x + 12(x + 180) = 13500
15x + 12x + 2160 = 13500
27x = 11340
x = 420 zł
y = 420+180 = 600 zł

2010-01-17T12:34:20+01:00
A - płaszcz
b - kurtka

12a+15b=13500 zł
a=b+180 (podstawiamy zamiast a, żeby równanie miało jedną niewiadomą)
12*(b+180)+15b=13500
12b+2160+15b=13500
27b+2160=13500 |-2160
27b=11340 |/27
b= 420

a=420+180= 600

P.S. Pierwsze rozwiązanie jest błędne, nie wnikam w sposób rozwiązania, ale wynik jest błędny. Płaszcz ma być 180zł droższy niż kurtka, a tam to się nie zgadza.