Na przedstawienie przyszło d dorosłych i m dzieci, razem 123 osoby. Kiedy przed końcem przedstawienia wyszedł jeden tata z dwójką 4-letnich synów, okazało się, że dzieci jest trzy razy więcej niż dorosłych. Zapisz odpowiedni układ równań i oblicz, ilu dorosłych i ile dzieci przyszło do teatru.

2

Odpowiedzi

2010-01-17T12:30:37+01:00
D- liczba dorosłych
m - liczba dzieci

d+m = 123
3 (d-1) = (m-2)

d= 123 - m
3d-3 = m-2

d= 123 - m
3d-m = 1

d= 123 - m
3( 123-m)-m= 1

d= 123 - m
369 - 3m-m = 1

d= 123 - m
368 = 4m |:4

m= 92

d= 123-92
d= 31

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T12:34:58+01:00
Przed przedstawieniem:
Dorośli - d
dzieci - m
d + m = 123
Podkoniec przedstawienia
dorośli - d
dzieci - 3d
z przedstawinia wyszło troje osób więc
123 - 3 = 120
d + 3d = 120
4d = 120
d = 120 : 4
d = 30
Przed przedstawiniem
Dorośli - 30 + 1 = 31
Dzieci - 3 x 30 + 2 = 92