Odpowiedzi

2010-01-17T12:30:39+01:00
Mamy odcinek

A__|_____B
2x 5x
Krotszy odcinek oznaczamy jako 2x, dluzszy jako 5x i sumujac otrzymujemy rownanie z 1 niewiadoma.

2x + 5x = 5.6cm
x=0.8cm

Krotszy odcinek ma dlugosc 2x , a wiec odp wynosi 1.6cm
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T12:31:14+01:00
5,6:7=0,8
0,8*2=1,6
Krotszy odcinek ma 1,6 cm.
1 1 1
2010-01-17T12:33:51+01:00
Dane:
IABI=5,6cm
A:B=2:5
Szukane:
IAI=?
Rozwiązanie:
2x+5x=7x
5,6cm:7=0,8
x=0,8
IAI=2x
2*0,8=1,6
2 3 2