Odpowiedzi

2010-01-17T12:31:16+01:00
KD= 10cm, bo 5 * 2 = 10
DL= 14cm, bo 7*2= 14
1 1 1
2010-01-17T12:34:41+01:00
Z danych zadania:
10 - krótszy odcinek( KD)
x - dłuższy z odcinków (DL)
10/x=5/7
mnożymy "na krzyż"
5x=70
x=70:5
x=14

Odp. Odcinek Dl ma dł. 14, czyli jest dłuzszy od KD o 4.
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T12:39:09+01:00
|KD|=10cm
5 = 7
- -
10 = x
(to są ułamki pięć przez dziesięć równa się siedem przez x)
rozwiązujemy rówananie:
10 * 7=5*x
5x=70/:5
x=14
|DL|=14
|KD|=10
Odp.:Odcinek |DL| jest dłuższy o 4 cm
1 5 1