Prostokątna działka o polu 7a i długości 28 m ma któtszy bok wspólny z działka kwadratową . Właściciele obu działek zlecili wykonanie ogrodzenia w cenie 120 zł za metr bieżący . Ile każdy z nich zapłąci za ogrodzenie , jeżeli kosztami wspólnej częsci ogrodzernia podzielą się równo . ?

2

Odpowiedzi

2010-01-17T12:47:45+01:00
1ar=100m²
7a=700m²

oblicz szerokość działki
p=ab
700m²=28b
b=700:28
b=25m

sąsiad ma działkę 25m na 25m

koszt ogrodzenia działki prostokatnej=2×28m+25m=56+25=81m
81×120zł=9720zł
koszt kwadratowej działki
3×25m×120zł=9000zł

koszt wspólnej siatki:
25m×120zł=3000zł
3000:2=1500zł

własciciel prostokatnej działki poniesie wydatek:
9720+1500=11220zł
włascicie kwadratowej działki poniesie koszt:
9000+1500=10500zł
3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T12:49:04+01:00
7a=700m2

P=a*h
700=28*h
h=700:28
h=25m

(28*2+25+[25:2])*120=
=(56+25+12,5)*120=
=93,5*120zł=
=11220zł

(25*3,5)*120=
=87,5*120zł=
=10500zł

Odp: Właściciel prostokątnej działki zapłaci 11220zł, a kwadratowej 10500zł.