Odpowiedzi

2010-01-17T12:54:30+01:00
1900kg- waga wszystkich paczek
x-liczba małych paczek
y-liczba dużych paczek
rozwiązujemy układ równań:
5x+10y=1900 i
x=y+20

5(y+20)+10y=1900
5y+100+10y=1900
15y=1800 /:15
y=120
x=120+20=140

Odp: Przywieziono 140 paczek mniejszych i 120 większych.
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-17T13:04:23+01:00
X - mała paczka
y duza paczka

{5x+10y=1900
{x=y-20

5(y-20)+10y=1900
5y-100+10y=1900
15y=100+1900
15y=2000 /:15
y≈133

{y=133
{x=y-20

x=133-20
x=113

{y=133
{x=113

odp. do biblioteki przywieziono 133 paczki duze oraz 113 paczek małych
1 4 1
2010-01-17T13:10:47+01:00
5kg * (x+20) = 5x+ 100 paczka mała
10kg * x = 10x paczka duża
1900kg suma paczek

5x+100+10x= 1900
15x=1900-100
15x=1800/15
x=120

5*120+100=600+100= 700
10*120=1200

spr. 1200+700= 1900

120+20=140
odp: Małych paczek przywieziono 140 a dużych 120.
3 4 3