Ustal dwie niewiadome,oznacz je literami i zapisz odpowiednie równanie
a)Na seans filmowy przyszli dorośli i dzieci,razem 220 widzów
b)Ala Jest o 7 lat starsza od Krzyska
c)Za 4 bułki i 8 rogali zapłacono 6 zł
d)Ołówek kosztuje 1 zł,a długopis 2 zł.Za kilka ołówków i kilka długopisów zapłacono 15 zł
e)Paweł dostał pieniadze na wycieczkę.Część z nich wydał,zostało mu 6 zł
JAK KTOS WIE JAK TO ZROBIC TO PISAĆ JESZCZE DZISIAJ BO JEST MI POTRZEBNE NA JUTRO

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T13:10:36+01:00
A]
x-ilość osób dorosłych
y-ilość dzieci

x+y=22
b]
x-wiek Ali
y-wiek Krzyśka

x=y+7
c]
x-cena 1 bułki
y=cena 1 rogala

4x+8y=6zł
d]
x-ilość ołówków
y-ilość długopisów

x+2y=15zł
e]
x-ilość pieniędzy Pawła otrzymanych na wycieczkę
y-wydana kwota

x-y=6zł
2 1 2
2010-01-17T13:13:13+01:00
A)
x-dzieci
y-dorośli
x+y=220
b)
x-krzyś
y-ala
x+7=y
c)
x-bułki
y-rogale
4x+8y=6 [zł]
d)
x-ołowki
y-długopisy
1x+2y=15 [zł]
e)
x-pieniądze pawła przed wyciaczka
y-pieniądzw wydane
x-y=6 [zł]

1 1 1
2010-01-17T13:17:30+01:00
A) x-liczba dorosłych
y-liczba dzieci
x+y=220

b) a-wiek Ali
k-wiek Krzyśka
a=k+7

c) b-cena jednej bułki
r-cena jednego rogala
4b+8r=6

d) x-liczba ołówków, jakie zakupiono
y-liczba długopisów, jakie zakupiono
1x+2y=15

e) p-kwota, jaką Paweł dostał na wycieczkę
w-kwota, którą wydał
p-w=6
4 5 4