Odpowiedzi

2010-01-17T13:22:24+01:00
1.I wojna nazywana jest światową, ponieważ uczestniczyły w niej prawie wszystkie państwa na świecie (Ententa i państwa Centralne).
2.Nowe rodzaje broni:
-bagnet
-granat
-strzelba
-karabin powtarzalny
-kastety
-pałki
-metalowe maczugi
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T13:35:31+01:00
1. I wojna światowa była nazywana '' wielką wojną". Jednak to było zbyt łagodne określenie dla takiego ogromu państw, jakie brały w niej udział. I wojna była konfliktem zbrojnym pomiędzy Ententą, do której należały: Wielka Brytania, Francja, Rosja, Serbia, Japonia, Włochy, Stany Zjednoczone a państwami centralnymi, tj. Niemcami, Austrio-Węgrami, Turcją, Bułgarią. Śmierć poniosło około 13 milionów ludzi, upadło cesarstwo Rzymskie, Niemieckie, rozpadły się Austro-Węgry.
2. Wprowadzono nowe typy dział o ogromnych kalibrach i dużym zasięgu ognia. W szeregach piechoty dużą rolę odgrywała broń maszynowa a zwłaszcza ciężkie karabiny maszynowe. Inną straszną bronią były gazy trujące, a także samoloty i łodzie podwodne.