Odpowiedzi

2010-01-17T13:14:39+01:00
KIJ DO HOKEJA + 1 KRĄŻEK = 39 ZŁ
57-39=18 <- 2 KRĄŻKI
18 PODZIELIĆ NA 2 = 9 <- 1 KRĄŻEK
39-9=30<-KIJ DO HOKEJA
SPR.
9*3+30=57
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-17T13:14:58+01:00
X- cena kija
y- cena krążka

x+3y= 57
x+y=39

x=57-3y
57-3y + y=39
-2y= -18 /:(-2)
y= 9

x+3*9=57
x+27=57
x=30

odp. Kij kosztuje 30 zł, a krążek 9 zł.
2010-01-17T13:15:48+01:00
Oznaczmy jako:
x - kij do hokeja
y - krążek

Z treści zadania możemy ułożyć 2 równania:
1) x + 3y = 57
2) x + y = 39
z równania 1) wyliczamy x = 57 - 3y
następnie podstawiamy wyliczony x do równania drugiego:
57 - 3y + y = 39 i obliczamy y = 9
Podstawiamy do równania 1) i otrzymujemy x = 30

Odp. Kij kosztuje 30zł, krążek 9zł.