Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T13:37:50+01:00
- dostarczanie do wszystkich komórek organizmu tlenu i substancji odżywczych
- pobieranie z komórek dwutlenku węgla i zbędnych produktów przemiany materii
- transport związków wytworzonych w komórkach
- zwalczanie czynników chorobotwórczych
- regulacja temperatury ciała
1 5 1
2010-01-17T14:32:00+01:00
Nie wiem czy o to dokładnie chodzi.

OSOCZE - rolą osocza jest:
-dostarczanie komórkom ciała produktów odżywczych
-odprowadzenie z komórek zbędnych i szkodliwych substancji
-transportowanie enzymów oraz hormonów

ERYTROCYTY - funkcją erytrocytów jest:
-transport tlenu z płuc do komórek ciała
-transport niewielkiej ilości dwutlenku węgla do płuc
-warunkują grupę krwi

LEUKOCYTY - zadaniem leukocytów jest:
-ochrona organizmu przed szkodliwymi drobnoustrojami chorobotwórczymi
-wytwarzają przeciwciała

TROMBOCYTY - funkcją trombocytów jest:
-obrona organizmu
-przeprowadzenie procesu krzepnięcia krwi

osocze, erytrocyty, leukocyty i trombocyty są składnikami krwi.
1 5 1