Witam, mam 1 zadanie do zrobienia ale nie bylo mnie na ostatniej lekcji matmy i niestety nie bardzo rozumie ten temat oraz zadanie ktore zadała mojej klasie nauczycielka, był bym wdzieczny za jego rozwiazanie, z gory dziekuje.
Oto treść zadan:
1. Okresl srednia arytmetyczna, medianę i dominantę zestawu liczb: 9,9,9,3,3,3,3,7,7,7,2,2

2

Odpowiedzi

2010-01-17T13:43:27+01:00
Średnia arytmetyczna=(9+9+9+3+3+3+3+7+7+7+2+2):12=64:12≈5,(3)

mediana:3
dominanta:3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T13:44:30+01:00
223333777999

średnia (2+2+3+3+3+3+7+7+7+9+9+9):12=64:12= 5,(3)

dominanta to najczęściej powtarzająca się dana czyli tutaj jest to 3

mediana (3+7):2=10:2=5

mediana to środkowa dane jeżeli dane są uporządkowane od najmniejszej do największej i jest ich nieparzyta ilość. jeżeli jest ich parzysta ilość jest to średnia aytmetyczn dwuch środkowych danych
1 5 1