9. Trzy pracownice - Anna,Barbara i Cecylia-podzieliły wynagrodzenie za pracę w stosunku odpowiednio 9:7:4.
Jaki procent wynagrodzenia otrzymała każda z pań????????
8.W 3kg roztworu znajduje si9ę 6 dag cukru.Jakie stężenie procentowe ma ten syrop??????????

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-17T13:47:40+01:00
9.

9x+7x+4x=100%
20x=100%
x=5

9*5=45%
7*5=35%
4*5=20%
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T13:49:27+01:00
Zad.9.

9+7+4= 20

Anna 9/20= 45%

Barbara 7/20=35%

Celina 4/20=20%

Razem jest 100%

zad.8.

3kg=300dag

6/300= 2/100=2%
2010-01-17T13:50:34+01:00
9+7+4=20
anna:⁹/₂₀=0,45=45%
basia:⁷/₂₀=0,35=35%
cecylia:⁴/₂₀=0,2=20%
odp. anna wzięła 45%, basia 35%, a cecylia 20%
zad.2
3kg=3000g
3000g=100%
6dag=60g=x%

x=60×100:3000
x=2%
odp. ten roztwór był 2%.