W największym porcie morskim swiata w rotterdamie przeladowuje sie corocznie o okolo 114,9mln ton towaruwięcej niż w największym porcie japonii- kobe. w obydwu tych portach przeladowuje sie lacznie 430,7mln ton towarow. ile milionow ton towarów przeladowuje się w każdym z tych portów?

2

Odpowiedzi

2010-01-17T14:00:11+01:00
X - ilość towaru, jaką przeładowuje się corocznie w porcie w Rotterdamie (w mln ton)
y - ilość towaru, jaką przeładowuje się corocznie w porcie w Kobe (w mln ton)
Z treści zadania wynika następujący układ równań:
x=114,9+y
x+y=430,7

podstawiamy x=114,9+y do drugiego równania:
114,9+y+y=430,7
114,9+2y=430,7
2y=315,8
y=157,9
a stąd x=114,9+157,9=272,8

Odp: W porcie w Rotterdamie przeładowuje się 272,8 mln ton towaru, a w Kobe 157,9 mln ton towaru.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T14:18:33+01:00
X mln t- port w Japonii
x+114,9mln ton - port w Rotterdam
430,7mln ton - razem w obu portach

x+x+114,9=430,7
2x+114,9=430,7 /-114,9
2x=315,8 /÷2
x=157,9 mln t

157,9 mln t - port w Japonii
157,9 mln t + 114,9 mln t= 272,8 mln t - port w Rotterdam

Odp.: Port w Japonii (w Kobe) rocznie przeładowuje ok. 157,9 mln t, a port w Rotterdam ok. 272,8 mln t.
1 5 1