1.w prostokącie jeden bok jest 3cm dłuższy od drugiego.oblicz długość boków tego prostokąta ,jeżeli jego obwód jest równy 26 cm.
2.w prostokącie jeden bok jest 3 razy dłuższy od drugiego.oblicz długość boków tego prostokąta,jezeli jego obwód jest równy 32 cm.

3

Odpowiedzi

2010-01-17T14:09:25+01:00
X+x+3=26
2x=26-3
2x=23 //:2
x=11,5

x+x+3=32
2x=32-3
2x=29 //:2
x=14,5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T14:13:48+01:00
Dane:
a----------->jeden bok
b=a+3--------> drugi bok
obwód=26
obwód obliczamy ze wzoru:
obw=2a+2b
Szukane: bok a, bok
--------------------------------
0bw=2a+2b
26=2a +2(a+3)
26=2a+2a+6
4a=26-6
4a=20
a=5-------------->jeden bok
a+3=5=3=8
b=8--------->drugi bok
Spr.
2a+2b= 2*5+2*8=10+16=26

Zad.2
Dane:
a--------->jeden bok
b=3*a------->drugi bok
obw=32
---------------------------
Szukane bok a I bok b
32=2a+2*3a
32=2a+6a
8a=32
a=4-----------> jeden bok
b=3*4=12
b=12---------->drugi bok
Spr.
2*4+2*12=8+24=32
2010-01-17T14:25:59+01:00
1.
Ob = 26cm
3 : 2 = 1,5
a - 6,5 - 1,5 = 5
b - 6,5 + 1,5 = 8