Oblicz sprytnie(wyłącz wspólny czynnik przed nawias)
PRZYKŁAD
28×17-18×15=28(17-15)=56

a)31×15-62×7=31
b)12×13-6×26=0

PODAŁAM WYNIKI ALE NIE UMIEM ZNALEŹĆ WSPÓLNEGO CZYNNIKA
PILS POMÓŻCIE I ROZPISZCIE TAK JAK W PRZYKŁADZIE
DAJE NAJ!!!!!!!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T14:42:03+01:00
A)
31 x 15 - 62 x 7 = 31 x (15 - 7) - 62 = 83 - 62 = 31
b)
12 x 13 - 6 x 26 = ( 12 : 6 ) - ( 26 : 13 ) = 2 - 2 = 0
1 4 1
2010-01-17T14:43:09+01:00
A)31×15-62×7=31(15-2*7)=31(1)=31

b)12×13-6×26=12(13-0.5x26)=12(0)=0
1 3 1
2010-01-17T14:47:27+01:00
A)

31×15-62×7=31(15-2*7)=31(15-14)=31*1=31
b)
12×13-6×26=6*13(2*1-1*2)=6*13*0=0
1 5 1