Podróżnicy stwierdzili, że jeśli będą spożywali każdego dnia pełne racje żywnościowe, to zapasy wystarczą im na 10 dni. Oblicz, na ile dni starczą im te zapasy, jęśli racje żywnościowe zostaną zmiejszon o 1/6. Zapisz obliczenia

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T14:30:46+01:00
Przez 10 dni zużyją 10 racji po 5/6 -----10 dni po 5/6 racji

przez 10 dni zaoszczędzą 10 racji po 1/6 czyli z tych oszczędnośi będą mieć dwie racje po 5/6. Z oszczędności będą mieć rację na dwa dni.

10 x 1/6= 10/6= 5/6+5/6 -------2 dni po 5/6 racji

razem 10 +2= 12

zapasów wystarczy im na 12 dni
2010-01-17T14:34:23+01:00
Czyli racja żywnościowa będzie wynosić 5/6.
1/6 x 10 = 10/6 = skoro racja zywnościowa wynosi 5/6 to 10/6 starczy jescze na 2 dni.
10 dni + 2 dni = 12 dni

Odp.Zapasy starczą im na 12 dni.
1 5 1