Scena w teatrze ma kształt półkola o średnicy d=10. Przed każdym występem scenę pokrywa się dwukrotnie pastą. Jedna puszka tej pasty wystarcza na 50m2 podłogi sceny. Ile puszek pasty trzeba kupić na zapastowanie tej sceny przed wystepem?

proszę o szybką odp.

3

Odpowiedzi

2010-01-17T14:46:31+01:00
P=πr²
P≈3,14*10²
p≈314m²

0,5p= 157m²

314m²/50=6,28
Odp. trzeba kupić 7 puszek
4 1 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T14:48:17+01:00
D = 10 m
r = 5 m
P1 =[ π r²]/2 = π * (5m)² /2 = 25 π/2 m² = 12,5 π m²
P 1 - pole powierzchni sceny
Ponieważ mamy scenę pokryć dwukrotnie pastą , dlatego
powierzchnia do napastowania będzie 2 razy większa
P = 2*P1 = 25 π m² ≈ 25 * 3,14 m² = 78,5 m²
78,5 : 50 = 1,57
Potrzeba 1,57 puszki pasty.
Odp.Trzeba kupić 2 puszki pasty.
2 3 2
2010-01-17T14:53:44+01:00
P=πr²
50
π=3,14
d=10m??
r=1/2d

P=3,14x5²
P=3,14x25=78,75m²
78,75:2=39,375m²-powierzchnia polkola(sceny)
39,375x2=78,75m²-powierzchnia do zapastowania
78,75:50=1,575
Odp.Potrzeba 2 puszki pasty


PRZEPRASZAM ALE JAK ZACZYNALEM NIE BYLO ROZWIAZANIA










1 5 1