Ułuż notatkę o budowie wiersza
,,Dom, w którym straszy"

Dom, w którym śmieszy

Jest wśród wielu baśni naszych
baśń o domu,w którym straszy,
w którym zawsze przed północą
strachy pięścią w mur łomocą,
aż psy wyją wniebogłosy,
aż na głowie stają włosy,
aż na strychu puszczyk wrzeszczy,
księżyc zaś dostaje dreszczy.

Ale ja wam powiem szczerze -
w jedną tylko bajkę wierzę
spośród całej bajek rzeszy:
w baśń o domu, w którym śmieszy!
W owym domu przed północą
gwiazdki spoza szyb chichocą,
na suficie tańczy pająk,
cienie aż się pokładają
i trzepocą w świetle słodkim
ćmy wesołe jak łaskotki...



~~POMÓŻCIE PLISSS!!!!!~~

3

Odpowiedzi

2010-01-17T15:09:46+01:00
Wiersz ten opowiada w pierwszej zwrotce o domie w którym straszy a w drugiej o domie którym śmieszy.
Wiersz jest rymowany i śmieszny występują rymy żeńskie
tylko tyle moge ci napisać więcej nie wiem :)
10 4 10
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T15:10:55+01:00
Jest to wiersz sylabiczny ( ma równą liczbę sylab w wersach)
Zawiera rymy żeńskie, zewnętrzne, dokładne i niedokładne.
Występują tu różne środki stylistyczne, np. onomatopeje (" chichocą, łomocą"),
epitety (" baśni naszych") , porównanie ("trzepocą w świetle słodkim
ćmy wesołe jak łaskotki") anafora ( powtórzenie słow na początku wersu) :
"aż psy wyją wniebogłosy,
aż na głowie stają włosy,
aż na strychu puszczyk wrzeszczy,"
Występują znaki interpukcyjne, układ wiersza jest stroficzny (podział na strofy)
23 3 23
2010-01-17T15:17:43+01:00
Poeta nadal temu wierszowi tytuł "dom w którym śmieszy, lecz nie chodziło o to żeby wiersz był śmieszny tylko straszny, penie wiele osób "dom w którym śmieszy" kojarzy z "domem w którym starszy". W wierszu występują rymy i różne środki poetyckie . ;]
6 3 6