Odpowiedzi

2010-01-17T15:34:40+01:00
U1 - napięcie strony pierwotnej(napięcie źrodła) = ?
U2 - napięcie strony wtórnej = 44V
z1 - liczba zwojów strony pierwotnej = 1000
z2 - liczba zwojów strony wtórnej = 200
U1/U2 = z1/z2
U1/44 = 1000/200
U1/44 = 5
U1 = 44 razy 5 = 220 V
napięcie źzódla wynosi 220V
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T15:39:40+01:00
Z₁=1000[zwojów]
Z₂=200[zwojów]
U₂=44[V]
U₁=?
Z₁=U₁
Z₂=U₂
U₁=Z₁×U₂÷Z₁
U₁=1000×44÷200
U₁=220[V]
Napięcie skuteczne żrudła prądu wynosi 220[V]