Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T15:57:40+01:00
M = 1 kg
Q = 1300 J
cw = 130 J/kg*C ( ciepło właściwe z tabeli)
delta T= ?
Q = m*cw *delta T
delta T = Q/m*cw
delta T = 1300 J/ 1 kg*130 J/kg*C
delta T = 10 C
1 5 1
2010-01-17T16:01:54+01:00
Dane:
m = 1 kg
Q = 1300J
Ciepło właściwe ołowiu
Cw = 130 [J/kg ⁰C] może być też jednostka [J/kg ⁰K]
Rozw.:
Q = m × Cw × ΔT
ΔT = Q / m × Cw = 1300J / 1 kg × 130 [J/kg ⁰C] = 10 ⁰C
2 5 2