Pani Helena ulokowała na giełdzie kwotę 1000 zł, kupując akcje firm Y i X. Po roku inwestycja ta przyniosła 10% zysku, przy czym wartość akcji firmy X wzrosła o 20%, a wartość akcji firmy Yo 20% spadła. Ile pieniędzy ulokowała pani Helena w akcjach firmy Y??

Rozwiąż za pomocą układów równań!
Wypisz dane ...

2

Odpowiedzi

2010-01-17T15:41:10+01:00
X- ilość pieniędzy ulokowanych w akcjach firmy X
y- ilość pieniędzy ulokowanych w akcjach firmy Y

x+y=1000zł /×(-8)
1,2x+0,8y=1100zł /×10
-8x-8y=-8000zł
12x+8y=11000zł
4x=3000zł/÷4
x=750zł
y= 1000zł-750zł
x=750zł
y=250zł
22 4 22
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T15:46:07+01:00
X - akcje w firmie X
y - akcje w firmie Y

x+y=1000
120%x + 80%y =1100

x=1000-y
1,2x+0,8y=1100

x=1000-y
1,2(1000-y)+0,8y=1100

x=1000-y
1200-1,2y+0,8y=1100

x=1000-y
-0,4y=-100|:(-0,4)

x=1000-y
y=250

x=1000-250
y=250

x=750
y=250
odp: Pani Helena w akcjach firmy Y ulokowała 250zł


40 4 40