Ile razy mniejsza jest wartość siły grawitacji działającej na ciało umieszczono w odległości równej pięciu promieniom Ziemi licząc od jej środka w porównaniu z wartością siły grawitacji działającą na to ciało na powierzchni Ziemi?

proszę o pomoc ;)) ; ***

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T15:46:01+01:00
Zgodnie z prawem powszechnego ciążenia: F = GM*m/R^2
siła ciążenia zależy od odległości (jest odwrotnie proporcjonalna do kwadratu odległość)
czyli 5^2= 25
wartość siły grawitacji zmaleje 25 razy jeżeli odległość wzrośnie 5 razy
5 1 5
2010-01-17T15:59:17+01:00
F₁=GMm/r² - siła grawitacji przy powierzchni
F₂=GMm/(5r)²
F₂/F₁=GMm/25r²:GMm/r²
F₂/F₁=1/25
F₂=1/25F₁
25 razy mniejsza
5 2 5