W Polsce produkuje się 248 km kwadratowe tkanin bawełnianyh rocznie. Przypuśćmy, że calą rozną produkcję wykonano w postaci jednej tkaniny o szerokości 140cm. Ile razy można by tą tkaniną opać Ziemię? (Obwód równika wynosi ok. 40000km).

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T15:55:13+01:00
248 km² / 0,00140 km = 177142,85714285714285714285714286 km

Odp.: Można nią 4 razy oplać Ziemię.
2010-01-17T15:56:56+01:00
248km² - roczna produkcja
140 cm= 0,0014 km - szerokość materiału

248km²÷0,0014 km= 177142,86 km

177142,86km÷40000km≈4,4

Odp.: Taką tkaniną można 4 razy opasać Ziemię.
2010-01-17T16:23:03+01:00
140 cm = 0, 0014 km
248 km² : 0, 0014 km = 177142, 85714285 ≈ 177142, 86
177142, 86 : 40000 km ≈ 4, 4

Odp. : Można by tą tkaniną opasać Ziemię 4 razy.