Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T16:07:27+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Dokonania Karola Wielkiego
-rozszerzenie granic królestwa
-zlikwidowanie urzędu majordoma umocnienie swojej władzy
-ujednolicenie systemu miar i wag
- rozwój handlu z północą i wschodem
- wprowadzenie reformy monetarnej
-wprowadzenie reformy administracyjnej
-wprowadzenie reformy szkolnictwa
242 3 242
2010-01-17T16:08:15+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Karol Wielki-król Franków, pochodzący z dynastii Karolingów
-renesans karoliński
-oczyścił łacinę z wszystkich naleciałości (łacina+jęz franków=francuski)
-kazał uczonym przepisywac księgi oraz spisywać kroniki, roczniki
-popierał rozwój oświaty,nauki
-wymyślił system kontroli
-reforma pieniężna-do obiegu wprowadza drobną monetę z czystego srebra, czyli denar
-ukształtował system lenny
223 4 223