Odpowiedzi

2010-01-17T16:16:42+01:00
Korzystamy tutaj z funkcji trynogometrycznych;)
cos30°=√3/2
jeśli za ,a, przyjmiemy 6 to a ,h, bedzie naszą szukaną to tworzymy sobie równanie:

√3/2 = 6/h | mnożymy na ,krzyż,
√3*h = 6*2
√3*h = 12
h = 12/√3 | usuwamy niewymierność z mianownika mnożąć licznik i mianownik przez √3
h = 12√3/3 | skracamy przez 3 więc
h = 4√3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T16:28:12+01:00
Sin30stopni=wysokosc / 6

sin30stopni=1/2

1/2=H/6
H=3

wysokosc wynosi 3

dla kolegi powyzęj ktoś chyba nie wie kiedy jest sinus a kiedy cosinus