Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-17T16:23:52+01:00
Pijawki są blisko spokrewnione ze skąposzczetami, mają z nimi wiele wspólnych cech i włączane są z nimi do nadgromady siodełkowców, mają ciało wydłóżone i robakowate lub owalne i silnie spłaszczone.
Ciało pijawek jest podobne budowa do pierscienic gdyz ma takie cechy jak:
Wydłużone lub lekko spłaszczone ciało.
Składa się z wielu pierścieni,
Ciało pokrywa ochronny oskórek i warstwa śluzu .
właśnie poprzez te cechy pijawki zostały zaklalsyfikowane do pierscienic:):)
licze na naj:)

12 3 12
2010-01-17T16:59:24+01:00
Cechy jakie pozwalają na przynaleznosc pijawek do pierscienic:
-występuje u nich metameria
-wydłużony, lekko obły kształt ciała
-zamknięty układ krwionośny(! - ważne)
-podział ciała na części: głowową, tułowiową
9 4 9