Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T16:24:25+01:00
Oblicz, ile jest soli w 40 kg wody morskiej:
40kg=100%
x kg=5%

x=40×5:100
x=2kg jest soli, czyli wody jest 40kg-2kg=38kg

2kg=2%
x kg=100%
x=2×100:2
x=100kg

100kg-2kg soli=98kg musi byc wody, a jest 38kg
,czyli trzeba dolać: 98-38=60kg wody słodkiej

4 4 4
2010-01-17T16:28:32+01:00
40kg * 0.05=2kg

2kg ------- 2%
xkg ------- 100%

x= 100kg

100kg-40kg=60kg
1 5 1
2010-01-17T16:38:34+01:00
X=40 · 0,05
x=2kg

2kg=2%
x=100%
2% · x=100% ·2kg
0,02x=2kg /·50
x=100kg

100kg-38-2=60kg

Odp:Aby uzyskać roztwór o stężeniu 2% należy dolać 60kg słodkiej wody.
2 4 2