A) Pięcioosobowa rodzina - rodzice i troje dzieci - zamówili pizze. Rodzice podzielili swoją pizzę na 6 jednakowych kawałków i zjedli 5 z nich. Dzieci podzieliły pizzę na 8 części i zjadły 6 kawałków. Kto zjadł więcej pizzy - dzieci czy rodzice?

b) Wuje Staś odziedziczył 2/7 spadku po dziadku Julku, a ciocia Krysia 4/13. Które z nich odziedziczyło większą część spadku?

c) Zuzia przepłynęła basen 25-metrowy w 20 sekund. Kasia przepłynęła ten sam dystans ze średnią prędkością 1,3 m/s. Która z dziewcząt płynęła szybciej?

3

Odpowiedzi

2009-09-28T18:48:12+02:00
2009-09-28T18:51:37+02:00
A )
5/6 > 6/8

b) 2/14 < 4/13

c) 25:20=1.25 - zuzia
1.30 - kasia
odp. zuzia płyneła szybciej ;)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-28T18:52:27+02:00
Zad.1
rodzice- ⅚pizzy
dzieci- ¾pizzy

Odp.Rodzice zjedli więcej.

Zad.2
Wójek Staś- ²/₇
Ciocia Krysia- ⁴/₁₃

Odp.Ciocia Krysia odziedziczyła większą część.

Zad.3
Zuzia- 20sek.
Kasia- 25 x 1,3
Odp.Zuzia przepłyneła basen w krutszym czasie.