Odpowiedzi

2010-01-17T16:45:44+01:00
Czyli jak ktoś myśli tylko o sobie, nie liczą się dla niego inni
25 3 25
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T16:46:19+01:00
Egoizm (łac. ego - ja) - nadmierna albo wyłączna miłość do samego siebie. Egoista kieruje się przeważnie własnym dobrem i interesem, nie zwracając zbytniej uwagi na potrzeby i oczekiwania innych. Odnosi wszystko do siebie, patrzy na świat poprzez pryzmat "JA", nie uznaje wewnętrznie systemu wartości społecznie akceptowanych.
Opozycją egoizmu jest altruizm.
Osoba egoistyczna nie musi być postrzegana za taką. Czasem na skutek oportunizmu stara się uchodzić za altruistę, aby dzięki temu wywołać u innych efekt altruizmu odwzajemnionego i tym samym uzyskać cele dla siebie.
Egoizm łączy się często z egocentryzmem, arogancją, egotyzmem oraz megalomanią.
61 4 61
Wydaje mi się, że trochę tu Wikipedii.
2010-01-17T16:48:27+01:00
*Egoizm to postać człowieka myślącego wyłącznie o sobie, kierujący się jedynie własnym interesem ze szkodą dla innych osób.
22 3 22