Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T17:13:42+01:00
Czwarte przykazanie brzmi"czcij ojca swego i matkę swoją", ale zapewne można odnieść je do swojego starszego rodzeństwa. I można sobie zadać tutaj pytanie jaki jestem dla swojego brata czy starszej siostry? Zapewne moge zarzucić sobie wiele złego jak np. kłótnie,obrazy czy kłamstwa. Ale i również wiele pozytywów mam ze swojego rodzeństwa...mogę się im zwierzyć i poradzić w trudnych sytuacjach..Zapewne w moim postępowaniu wzgledem rodzenstwa jak i 4 przykazania znajdą się pewne uchybienie i zaniedbania, ale człowiek jest tylko człowiekiem i ma czasem swój gorszy dzień i wtedy powie o jedno słowo za dużo i wtedy są niepotrzebne kłótnie..Jednak pan Bóg dał nam sakrament pokuty,w którym przebacza i odpuszcza nam swoje grzechy...Zawsze mogę jednak liczyć na moje rodzeństwo i nie zemieniłbym je na żadne inne...
1 1 1
2010-01-17T17:49:14+01:00
Czwarte przykazanie głównie skierowane jest do rodziców . Ale myśle że można je kierować także do rodzeństwa ponieważ nasze rodzeństwo to pokrewieństwo z rodzicami i jesli bedziemy im dokucać i nie czcić nasi rodzice takze bedą poruszeni .
1 5 1