Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T16:57:44+01:00
Zeszyt - a
długopis - 2a

3a+2a=8
5a=8 (obustronnie dzielisz przez 5)
a=1,6[zł]
2a= 3,2[zł]
Zeszyt kosztował 1,6 zł, a długopis 3,2 zł.
1 5 1
2010-01-17T17:00:53+01:00
X - zeszyt
2x - długopis

3x+2x=8
5x=8/:5
x= 1.60

zeszyt= 1.60
dlugopis= 2×1.60=3.20

3×1.60 + 3.20 = 8
Odp. Długopis kosztował 3.20 a zeszyt 1.60
1 4 1
2010-01-17T17:07:13+01:00
Dane:
x-zeszyt
2x-dlugopis
8zł-razem
_______________

3x+2x=8
5x=8/5
x=1.6 zł-jeden zeszyt
2x1.16=3.2 zł-długopis

Odp.długopis kosztował 3.20 a zeszyt 1.60 zł
1 3 1