W 200 gramach roztworu znajduje sie 14 gram azotu (V) potasu. oblicz stezenie procentowe tego roztworu

16:45:54
?

poprosze o dokladne obliczenia z danymi i odpowiedzia... a i pani mowila ze na 3 sposoby zadanie ma byc rozwiazane ... :P
z fory dziekowac;*****

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T16:55:44+01:00
Cp = ms · 100% / mr
cp= 14g · 100% / 200g
cp= 14%/2 = 7%

Cp- stężenie procentowe
14g -ms- masa substancji rozpuszczanej
200g -mr- masa całego roztworu
2010-01-17T16:59:40+01:00
Masz na 1 sposób więcej nie znam:

200---------100
14---------- x

200x=1400 (/200)
x= 7
Odp: stężenie roztworu wynosi 7%

niepamietam tych literek co są w danych i szukanych to już musisz sam/sama zrobić ale mam nadzieje że pomogłem :P