Odpowiedzi

2010-01-17T17:01:33+01:00
54cm:2=27cm
27cm:2=13,5cm
a=13,5+2,2
a=15,7cm
b=13,5cm-2,2
b=11,3cm
Ob.=2xa+2xb
Ob.=2x15,7cm+2x11,3cm
Ob.=54cm

Liczę na naj...buziaki;**
8 4 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T17:02:58+01:00
A --- bok krótszy
b --- bok dłuższy
Wiemy, że bok dłuższy minus 2,2 cm to bok krótszy, czyli że:
a=b-2,2cm

Obwód liczymy ze wzoru:
Obw=2a+2b
54cm=2a+2b
54cm=2(b-2,2cm)+2b
54cm=2b-4,4cm+2b
58,4cm=4b |:4
b=14,6cm

dłuższy bok ma długość 14,6cm... krótszy wyliczymy:
a = b-2,2cm = 14,6cm-2,2cm = 12,4cm

więc boki to:
a=12,4cm
b=14,6cm
Sprawdzenie:
Obw = 2a+2b = 2*12,4cm + 2*14,6cm = 24,8c, + 29,2cm = 54cm

Czyli wszystko jest super :)
51 4 51
2010-01-17T17:03:47+01:00
A-długość dłuższego boku
a-2.2-długość krótszego boku

2(a+a-2.2)=54
4a-4.4=54
4a=58.4
a=14.6

a-2.2=12.4
12 4 12